zondag 21 september 2008

Sodom & Gomorra

Wie ooit op Curaçao is geweest kent de beroemde poel der zonde 'Campo Alegre.' Mijn kennismaking met de Campo was tijdens mijn eerste reis bij de KNSM begin zestiger jaren. Onder 'bescherming' van enige leden van de bemanning werd ik daar geïntroduceerd. Toerisme was er nog nauwelijks. De clientèle bestond hoofdzakelijk uit zeelui, en een heel blond, jong, verlegen ventje bleek een lekker tussendoor hapje voor de daar in grote getale aanwezige hardwerkende vrouwen.

Ik was seksueel zeer conservatief opgevoed [inhoudende: het woord sex was taboe] en belandde plotseling in 'Sodom & Gomorra.' Het was een schok...maar wel een zeer aangename.

Maar dan lees ik hier wie o.a. steun hebben verleend voor het opzetten van 'Campo Alegre,' de Rooms Katholieke Kerk aldaar. Ik ben verdoemd...zal branden in de hel.

"Het zij zo."